Известие

Collapse
No announcement yet.

балансиращи валове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Дааа не е от валовете.При натискане на съединителя изчезва тракането.Вчера бях сам и нямаше как да го разбера(от купето не го чувам),но днес извиках жената да натиска педалите и проблема се изясни.Сега трябва да ровя из форума за тема за съединител.Кой го знае какво ще е ,я притискател ,я лагер аксиален,по-скоро вилкаНе ми изглежда на маховик,няма притрисане при плавно тръгване,съвсем нормално си е . Когато е студена тракането го няма.

    Comment


    • #17
      Нали дискутираме само конкретния двигател, както дори и ти сам каза?
      Защо намесваш:
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      Не издребняваме а уточняваме. Казах "предимно" защото нуждата от баланс е най-голяма при редови мотори, по-малка при V образни и нулева при боксери.
      Какво намесваш въобще боксерите, и "В" образните двигатели в този случай?
      Първоначално публикувано от ecotronic
      Не издребняваме а уточняваме. Казах "предимно" защото нуждата от баланс е най-голяма при редови мотори, по-малка при V образни и нулева при боксери. боксери.
      Ей това казвм, че не си прав.
      Щом казваш нещо, то трябва да е вярно. При боксера също има оставащи сили от втори порядък, които сили се мъчат да завъртят двигателя по вертикалната му ос - има остатъчен въртящ момент. Нека бъдеш точен в този случай в изказването си.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • #18
        Сравнявам 4 цилиндров редови с 4 цилиндров V и 4 цилиндров боксер, за да разсъждаваме върху появата и нуждата от гасене на инерционни сили при трите конфигурации.

        Това което казваш за боксера е теоретично вярно, но то е вярно и за твоя "перфектен" 6 цилиндов редови. За да не възниква въртящият момент за който говориш, трябва ходовете на буталата, които взаимно компенсират инерционните си сили да съвпадат с 1 ос. А това няма как технически да бъде изпълнено.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от poligraf Покажи съобщение
          Няма вибраций.Двигателя е съвсем спокоен и на тихи и по-високи обороти.Тракането е плътно,като от бутален болт,но с по-голяма честота и се чува от към ск. кутия. Към колегата code ,така както е показано на схемата белега на кол. вал ,1 и 4 бутала са горе,но едното компресира,а другото издухва.Пробвах и двата варианта,но разлика няма.
          Сега, не, че ще се хваля, но съм разглобявал такъв мотор. Даже не веднъж. По принцип спестяваш нещо важно на останалите. За теди, които не знаят, да уточним, че не можеш да смениш въригата на баланс валовете, без да махнеш ангренажната верига. А за да я извадеш, се вадят и вариаторите. Вади се и маслената помпа. Да попитам: Смени ли гарнитурата на маслената пампа? Смени ли обтегача на ангренажната верига? Сигурен ли си, че в момента имаш достатъчно налягане на масло в мотора, за да опънат маслените обтегачи и 2-те вериги?
          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Сравнявам 4 цилиндров редови с 4 цилиндров V и 4 цилиндров боксер, за да разсъждаваме върху появата и нуждата от гасене на инерционни сили при трите конфигурации.

            Това което казваш за боксера е теоретично вярно, но то е вярно и за твоя "перфектен" 6 цилиндов редови. За да не възниква въртящият момент за който говориш, трябва ходовете на буталата, които взаимно компенсират инерционните си сили да съвпадат с 1 ос. А това няма как технически да бъде изпълнено.
            Пак влизаш в излишни разговори с неверни данни.
            6 цилиндровия двигател няма инерционни сили от 2-ри порядък, защото изместването на инерционните сили са разположени/разпределени на 3 двойки бутала изместени точно на 120 градуса. И тези 3 двойки инерционни сили се балансират до нула, буквално. Не е като боксера, който се опита да изкараш, че е балансиран до нула.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
              Пак влизаш в излишни разговори с неверни данни.
              6 цилиндровия двигател няма инерционни сили от 2-ри порядък, защото изместването на инерционните сили са разположени/разпределени на 3 двойки бутала изместени точно на 120 градуса. И тези 3 двойки инерционни сили се балансират до нула, буквално. Не е като боксера, който се опита да изкараш, че е балансиран до нула.
              Очевидно не разбираш за какво ти говоря.
              Представи си един диск който се върти около оста си. Балансиран ли е? Очевидно да, защото масата му е симетрично разположена относно остта му на въртене и защото центърът на тежестта лежи на тази ос.

              Сега си представи, че срязваме диска на 2 половини и ги отдалечаваме на разстояние X една от друга и пак въртим остта. Балансирана ли е системата по същия начин?


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Очевидно не разбираш за какво ти говоря.
                Представи си един диск който се върти около оста си. Балансиран ли е? Очевидно да, защото масата му е симетрично разположена относно остта му на въртене и защото центърът на тежестта лежи на тази ос.

                Сега си представи, че срязваме диска на 2 половини и ги отдалечаваме на разстояние X една от друга и пак въртим остта. Балансирана ли е системата по същия начин?
                В твоя пример няма да е балансирана, защото тогава силите няма да се въртят в една окръжност.
                Но при 6 цилиндровия редови двигател силите са перфектно балансирани, защото се въртят точно в една окръжност и да използвам точно твоя пример, то силите представляват един диск, който има 3 абсолютно равномерно разположени сили на 120 градуса, които описват въпросния кръг.
                Винаги едната силата на едната двойка цилиндри се балансира от тежестта на 2 двойки цилиндри при 6 цилиндровия редови двигател.
                Май ти не разбираш нещо в случая.
                Last edited by BO; d.m.y г., 11:41.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  В твоя пример няма да е балансирана, защото тогава силите няма да се въртят в една окръжност.
                  Но при 6 цилиндровия редови двигател силите са перфектно балансирани, защото се въртят точно в една окръжност и да използвам точно твоя пример, то силите представляват един диск, който има 3 абсолютно равномерно разположени сили на 120 градуса, които описват въпросния кръг.
                  Винаги едната силата на едната двойка цилиндри се балансира от тежестта на 2 двойки цилиндри при 6 цилиндровия редови двигател.
                  Май ти не разбираш нещо в случая.
                  Силите няма да са балансирани защото векторите им не лежат в една равнина Паради това ще възниква въртящ момент, заради разстоянието между двете равнини.

                  При 6 цилиндров или който и да е мотор ще се получава същото, защото никога центровете на въртене на отделните биелни шийки не лежат в една равнина.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Силите няма да са балансирани защото векторите им не лежат в една равнина Паради това ще възниква въртящ момент, заради разстоянието между двете равнини.

                    При 6 цилиндров или който и да е мотор ще се получава същото, защото никога центровете на въртене на отделните биелни шийки не лежат в една равнина.
                    Значи по същата логика един пумпал никога няма да е балансиран, защото има много маси, които не са разположени в една равнина.
                    Важното е сумата от тези маси и техния вектор да е равна на нула във всеки един момент.
                    Ако имаш друга теза, различна от научната, която го доказва, то предостави я. Бих се радвал да науча нещо ново.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #25
                      При пумпала масата е симетрично разпределена спрямо оста на въртене и поради това той винаги е балансиран. Ако обаче срежеш пумпала на 2 и отделиш двете му половини така че да се въртят около различни центрове в иначе успоредни равнини, независимо от това, че масовите центрове ще лежат в равнина съдържаща общата ос на въртене, системата ще е балансирана докато общата ос лагерува в 2 опори. Ако обаче премахнеш опорите на оста, тя ще изпадне в прецесия заради осцилиращия въртящ момент между двата центъра на въртене на половинките маси.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                        Сега, не, че ще се хваля, но съм разглобявал такъв мотор. Даже не веднъж. По принцип спестяваш нещо важно на останалите. За теди, които не знаят, да уточним, че не можеш да смениш въригата на баланс валовете, без да махнеш ангренажната верига. А за да я извадиш, се вадят и вариаторите. Вади се и маслената помпа. Да попитам: Смени ли гарнитурата на маслената пампа? Смени ли обтегача на ангренажната верига? Сигурен ли си, че в момента имаш достатъчно налягане на масло в мотора, за да опънат маслените обтегачи и 2-те вериги?
                        Аз не съм сменял веригата,а водната помпа и се наложи да откача обтегача на въпросната верига. По ангренажа нищо не съм пипал.Гарнитурата на маслената помпа е цяла с тази на капака и не съм я сменил,но според теб, ако имах проблем с налягането на маслото дали нямаше да го отчетат датчиците.Това тропане за което пиша по-горе се чува ясно откъм ск.кутия.При студен двигател го няма и при натискане на съединителя пак изчезва.Знам че е в страни от темата, но след като си разглобявал такъв мотор знаеш ли от какво може да е.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от poligraf Покажи съобщение
                          Аз не съм сменял веригата,а водната помпа и се наложи да откача обтегача на въпросната верига. По ангренажа нищо не съм пипал.Гарнитурата на маслената помпа е цяла с тази на капака и не съм я сменил,но според теб, ако имах проблем с налягането на маслото дали нямаше да го отчетат датчиците.Това тропане за което пиша по-горе се чува ясно откъм ск.кутия.При студен двигател го няма и при натискане на съединителя пак изчезва.Знам че е в страни от темата, но след като си разглобявал такъв мотор знаеш ли от какво може да е.
                          Това с натискането на съединителя, трябваше по-рано да го кажеш. В такъв случай се приготви за умрял демпферен маховик или в най добрия случай прецакан феродов диск. Може да ти прозвучи невероятно, защото примерно съединителя си отделя перфектно, лек е педала, но най-вероятно е това.
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • #28
                            Я ми го преведи- що е то демпферен маховик.

                            ---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:07 ----------

                            А няма ли вероятност да е вилка на аксиален лагер или е по друг начин.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Силите няма да са балансирани защото векторите им не лежат в една равнина Паради това ще възниква въртящ момент, заради разстоянието между двете равнини.

                              При 6 цилиндров или който и да е мотор ще се получава същото, защото никога центровете на въртене на отделните биелни шийки не лежат в една равнина.
                              Да те питам директно и накратко - имаш ли литература, където това да го пише - че 6 цилиндровия редови двигател не е балансиран от 1-ри и от 2-ри порядък?
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                                Да те питам директно и накратко - имаш ли литература, където това да го пише - че 6 цилиндровия редови двигател не е балансиран от 1-ри и от 2-ри порядък?
                                Нямам литература. Просто разсъждавам. Ти не смесвай балансирането на инерционните сили от втори порядък с примера с пумпала, който дадох по-горе. Направих го за да покажа, че преди всичко трябва да се изясни какво разбираме под балансиране или по-скоро - какво балансираме (кои от невероятно многото възникващи сили).

                                Та да се върнем на 6 цилиндровия редови мотор с 3 двойки бутала отместени на 120 гр. Защо мислиш, че той е перфектно балансиран?
                                Ако под балансиране разбираме получаване и прилагане на сила със същата величина, промяна във времето и обратна посока на тази, която целим да балансираме, аз твърдя, че в дискутирания мотор (6 цилиндров редови) това не се случва.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X